Elektrisk suksesslansering!

19. mars ble prisen for effektiv kommunikasjon delt ut i Stella. Volkswagen ble i samarbeid med Try / Apt og MediaCom tildelt 2 stjerner for lanseringen av e-Golf, og Tor Anton Bjørge kunne som stolt markedssjef motta prisen på vegne av Harald A. Møller.

Publisert 26. March 2015

Stella arrangeres av Kreativt Forum og kårer de mest effektive kommunikasjonskampanjene fra foregående år.
Etter en grundig vurdering av svært mange gode og ikke minst effektive kommunikasjonsjobber, sto Volkswagens lansering av e-Golf igjen som en av vinnerne. Lanseringen har tatt Volkswagen fra en markedsandel på 7,4% ved inngangen til 2014 til en klar markedsleder innen elektriske biler ved utgangen av året.
Og suksessen fortsetter – så langt i år har Volkswagen 48,9% !! markedsandel på elektriske biler.

Lanseringen har brutt med mange «etablerte» regler for bil lanseringer. Stadige utsettelser på produktsiden kunne fort gjort at Volkswagen mistet mange potensielle kjøpere til merker som allerede hadde el-biler tilgjengelig. Det ble derfor valgt å lansere e-Golf i flere faser, med start hele 6 måneder før prøvekjøring var mulig. Med disse tidlige tiltakene klarte Volkswagen å ta sin andel av de ivrigste el-bil kjøperne, og da vi endelig kunne friste med prøvekjøring ble det satt norgesrekord i antall prøvekjøringer.

Lanseringen av e-Golf er på god vei til å bli den mest premierte markedsføringsjobben fra 2014 og har allerede vunnet priser i Anfo-Effekt, Gullblyanten, Max Marketing Mix og Medieprisen.

Vi gratulerer Volkswagen med fortjent heder og ære.

Vil du vite mer om vinnerjobben så kan du lese mer her.