H&Ms globale og lokale suksess

Suksessen H&M LOVES MUSIC OSLO var tilbake lørdag 6. juni på Vulkan Arena. Den norske DJ’en og produsenten, MATOMA, som har hatt enorm internasjonal suksess siste året, avsluttet festivalen med et spektakulært show fra scenen.

Publisert 11. June 2015

Årets høyaktuelle line-up på H&M LOVES MUSIC OSLO inkluderte i tillegg både etablerte og up-and-coming artister som JAA9 & ONKL P, ARIF, YOGUTTENE, MAYA VIK, CARL LOUISE, ARI, LOVELESS og RYTMEKLUBBEN. Med opp mot 3000 tusen besøkende i løpet av dagen kan man slå fast at H&M LOVES MUSIC OSLO har blitt en veletablert del av festivalprogrammet i Norge.

Sammen med Mediacom lagde H&M en spisset kampanje hvor det var viktig å nå en musikk og moteinteressert målgruppe. Ved å finne gode samarbeidspartnere kombinert med annonsering og riktig bruk av sosiale medier  tok H&M LOVES MUISC OSLO ett nytt steg til suksess.

Opplev musikken, festivalstilen og den fantastiske stemningen fra H&M LOVES MUSIC OSLO her:

 

Mediacom og H&M vant pris

H&M Norge vant også nylig for andre år på rad Best Total Campaign Execution prisen i H&M’s interne markedskonkurranse. Årets pris vant de for sin Holiday kampanje.

I konkurransen deltar alle 57 land med forskjellige caser og konkurransen er tøff.
H&M Norge vant fordi de viste evne til å evaluerer og forbedre sine mediekjøp basert på den medieutviklingen som finnes i landet. Sammen med MediaCom la H&M Norge en plan hvor fokus var å spre film uavhengig av mediekanal og bruke riktige andre kanaler taktisk for å øke oppmerksomheten. Dette gav resultatforbedringer i kampanjeoppmerksomheten som en ikke har sett før. H&M Norge og MediaCom berømmes  både sentralt og lokalt for eksepsjonelt godt håndverk.

H&M sendte inn hele 9 cases fra sitt arbeid i Norge i 2014, noe som beviser H&M og MediaComs evne til å løfte hver eneste jobb.

«Vi er meget fornøyd med samarbeidet vi har med MediaCom hvor fokus er forbedre hver kampanje og følge og lære av den medieutviklingen vi ser i Norge.
Når vi for andre år på rad vinner prisen for beste kampanje er vi utrolig fornøyd med vårt arbeid », sier markedssjef Vibeke Holann.

Kontaktpersoner hos MediaCom: Kundeansvarlig rådgiver Kjersti Nesbakk