Prisdryss under årets Mediekonferanse

MediaCom stakk av med totalt tre av Mediaforums Mediepriser.

Publisert 23. oktober 2015

Under Mediekonferansen 2015, som i år ble arrangert på Quality Hotell Norefjell, stakk MediaCom av med gull i kategorien Mediekreativitet. Juryen lot seg begeistre over kampanjen Omfavner showrooming, som byrået har laget for kunden Babyshop. Juryen sier følgende i sin begrunnelse:

– Kreativitet kan bane vei og løse viktige forretningsmessige utfordringer. Det har vinneren av årets mediekreativitetskategori vist. Ved hjelp av kløktig kreativ tenkning og forretningsforståelse, er arbeidet et banebrytende bevis på at man ved hjelp av allerede eksisterende kommunikasjonsflater, kan gjøre et kjøpsmessig adferdsproblem til en fordel. Vinnercaset har tidligere vunnet mange priser internasjonalt, hvilket betyr at vi her har å gjøre med en jobb på høyt internasjonalt nivå.

Babyshop-caset har tidligere også vunnet gull og sølv i både INMA Performance Awards og Festival of Media.

To priser i Mediestrategi
MediaCom tok også sølv og bronse i kategorien Mediestrategi. Kampanjen Fabialappen for kunden Skoda Fabia, som Mediacom har laget sammen med Try/Apt, tok sølv. Kampanjen Effektivt samspill gjennom kundereisen for Apotek 1 tok bronse.
I tillegg til medaljene kom også jobben vi har gjort sammen med HOFF Potetmel til finalen i både strategi- og kreativitetskategorien, som 1 av 5 toppjobber i begge kategoriene.

Les mer om Babyshop-caset

Les mer om HOFF Potetmel.

Les mer om Fabialappen.

Les mer om Apotek1-caset.

– Svært godt lagarbeid
Gullet til Omfavner showrooming ble MediaComs fjerde på rad uansett kategori. I kategorien strategi har MediaCom nå fire gull og fire sølv på syv år.

Administrerende direktør i MediaCom, Ruben Søgaard, er ikke i tvil om hvorfor Mediacom lykkes.

– De gode resultatene vi oppnår er et resultat av svært godt lagarbeid i byrået. At vi gjør det sterkt både i mediestrategi og mediekreativitet viser bredden i hva vi leverer til annonsørene vi jobber med, sier Søgaard og fortsetter:

– I MediaCom har vi klart å skape en kultur rundt det å formidle hvordan vi bidrar til å skape gode resultater for kundene våre. Hver måned har vi en intern kåring av cases og på denne måten setter vi fokus på godt arbeid.

Oversikt over årets Mediepriser:

MEDIESTRATEGI
Gull: Vizeum/Pol
DNB- «Vipps-lansering»

Sølv: Mediacom/Try/Apt
Skodia Fabia – «Fabialappen»

Bronse: Mediacom
Apotek 1 – «Effektivt samspill gjennom kundereisen»

LES MER

MEDIEKREATIVITET
Gull: Mediacom
Babyshop – «Omfavner showrooming»

Sølv: Starcom
Mercedes Benz – «Prøvekjøring på førsteklasse»

Bronse: OMD
Solo – «Goddiebag»

LES MER

MEDIEKANAL
Gull: Radio Norge
Kanal: Radio
Shell/7 Eleven – «Verdensrekord i bilvask»

Sølv: Dagbladet
Kanal: Desktop
Takeda Nycomed – «Noskapin-når forkjølelsen setter inn»

Bronse: Finansavisen
Kanal: Avis
Engelschiøn Marwell Hauge – «Bleu de Chanel»

LES MER