MediaCom best på byråegenskaper i ByråProfil 2015

Publisert 4. December 2015

For kort tid siden ble Årets Byrå innen reklamebyrå, mediebyrå, PR-byrå og tech-byrå kåret. TRY toppet for trettende året på rad i reklame og Netlife stakk av med seieren i kategorien for tech og Trigger i PR. StarCom og Carat delte førsteplassen i mediebyrå foran MediaCom, som rykket opp en plass fra i fjor.
I ettertid har Kampanje offentliggjort ratingene på de fire byråegenskapene som mediebyråene måles på i ByråProfil. Dette handler om opplevd dyktighet, ikke omdømme som sådan og var svært gode nyheter for oss.
Vi blir rangert som best i bransjen på «Dyktighet til å forhandle priser og vilkår», og «Toppledelsens dyktighet». I kategoriene «Fremstår med sterk fagkompetanse» og «Evne til å tenke originalt» blir vi rangert som nr. 2. Dette er vi utrolig stolte av, og skal fortsette å jobbe hardt for topplasseringer også i 2016.

Top5 rankingen av de fire byråegenskapene:

Dyktighet til å forhandle priser og vilkår
Plassering byrå (Fjorårets plassering)
1. Mediacom (2)
2. Mood Communication (-)
3. Carat (4)
4. Starcom (-)
5. PHD (-)

Toppledelsens dyktighet
Plassering byrå (Fjorårets plassering)
1. Mediacom (3)
2. Vizeum (2)
3. Carat (-)
4. Starcom (1)
5. Mood Communication (-)

Evne til å tenke originalt
Plassering byrå (Fjorårets plassering)
1. Starcom (1)
2. Mediacom (3)
3. Mood Communication (-)
4. Vizeum (2)
5. Red Media (4)

Fremstår med sterk fagkompetanse

Plassering byrå (Fjorårets plassering)
1. Starcom (2)
2. Mediacom (-)
3. Vizeum (4)
4. Carat (-)
5. Mood Communication (-)