KLP nominert til Årets Kultursponsor

Artistarbeid i forbindelse med TV 2-serien «Hver gang vi møtes» kan få gjev pris.

Publisert 18. December 2015

MediaCom har vært en nær samarbeidspartner til KLP med artistarbeidet i forbindelse med TV 2-serien «Hver gang vi møtes». Nå er KLP nominert til å vinne prisen Årets Kultursponsor, i regi av Sponsor & Eventforeningen. Det gleder oss at en av våre kunder har blitt trukket frem i forbindelse med prisutdelingen.

– Dette gleder oss spesielt mye fordi vi har fått lov til å jobbe tett med KLP i å utvikle dette sponsoratet, sier Aimar Niedzwiedzki, Head of MediaCom Beyond Advertising (MBA).

– Denne nominasjonen er en anerkjennelse av at de grepene KLP har gjort rundt «Hver gang vi møtes» er riktige. MediaCom og TV2 har vært viktige sparring- og samarbeidspartnere for å levendegjøre sponsoratet, på alt fra utvikling av kampanjesiden til gjennomføring av konsertene. Vi gleder oss til å fortsette samarbeidet i 2016, forteller Anne Flaathen, Marketingsjef i KLP.

Tenk smart!

Denne historien kunne ha vært svært kort: «Vi kjøpte en sponsorplakat og fikk økt oppmerksomhet rundt merket vårt». Men KLP tenkte smart og stort når «Hver gang vi møtes» ble valgt.

Det er et klart verdigrunnlag i TV-programmet som du finner igjen i KLP sine kjerneverdier. «Hver gang vi møtes» har en seermasse som stemmer godt overens med KLP sin kunder, det vil si hovedsakelig personer med offentlig pensjon. Så hvorfor ble det så smart gjennomført?

Smil! Du er på jobb

Via konseptet «Smil! Du er på jobb» har KLP tatt artistene fra programserien ut til offentlige bedrifter med pensjon i KLP. I tre år har KLP, i samarbeid med Mediacom og TV2, arrangert konkurransen der vi ber personer på arbeidsplassen fortelle hva de gjør, stort eller smått, som skaper trivsel og et godt arbeidsmiljø. Tre av disse får hvert sitt artistbesøk av en av artistene, som deltar i TV 2-serien «Hver gang vi møtes». Tusenvis av innsendte bidrag beviser at dette er en attraktiv premie å vinne for veldig mange.

Den største utfordringen

For MBA i MediaCom har den største utfordringen vært å velge riktig artist og finne den riktige samarbeidsformen.

–  Vi vet hva som er viktig for artistene, vi vet hva som er viktig for KLP og vi har også vært nøye med å finne artister som fungerer i denne settingen. Å spille på en arbeidsplass uten scenerigg og full backing er ikke like enkelt for alle. Møtet mellom vinnere og artister har vært stort for oss. Å se gleden når Sigvart Dagsland setter andektig stemning i Hammerfest kirke for kommuneansatte, eller når sykepleiere i Fredrikstad blir bergtatt av Lars Lillo alene med gitaren, som forteller om sitt gode forhold til sin far, gir oss ekstra energi i en hektisk markedsføringshverdag, legger Niedzwiedzki til.

Ny runde med artister

Neste års artister i «Smil! Du er på jobb» blir offentliggjort om få dager, og det blir veldig gøy å lese om alle de gode frivillige trivselstiltakene som blir gjort rundt om i Norge.

MediaCom vil gi en takk til Sponsor & Eventforeningen for å ha nominert KLP til Årets Kultursponsor, og også takke KLP og TV2 for at de ville jobbe så tett med oss på dette prosjektet.

Good morning og Bates har også bidratt i prosjektet «Smil! Du er på jobb».