TINE gjorde Kefir pop up i Norges mest trendy gate

Finn ut hvorfor vi lagde TINE Kefir Smakslab.

Publisert 27. June 2016

TINE Kefir hadde hos mange et inntrykk av å være en drikk for gamle. Mange var ikke kjent med allsidigheten av bruksområder for kefir. TINE ville revitalisere TINE Kefir og lagde en ny design på kartongen for å nå en yngre målgruppe.

Vi så en mulighet i det faktum at kefir spesielt og surmelk generelt er blitt trendy i hippe miljøer i flere storbyer som New York. Vi kunne spille på den samme trenden ved å relansere TINE Kefir i et miljø med trendy kvaliteter.

TINE Kefir Smakslab

Hvorfor kunne ikke lanseringen også være produksjonen av innholdet? Kunne et event legge grunnlag for et langsiktig innholdsmarkedsføringsløp?

Et event måtte da blant annet inneholde: Underholdning, ulike kurs, informasjon, tips, råd, opplevelser, sosial hygge. Dessuten være en god fotolokasjon, et sted hvor vi kunne produsere innhold som skulle benyttes både på tine.no og sosiale medier.

Vi lagde TINE Kefir Smakslab. En to ukers pop up i Norges mest trendy gate, Torggata i Oslo.

 

Nytt event hver dag

Hver dag gjennomførte vi et nytt event. Dette fordi vi både skulle produsere innhold for senere digital publisering, men også fordi det ga oss en mulighet til å lage en rekke forskjellige mat og drikke-retter med TINE Kefir. Disse ble da presentert av våre samarbeidspartnere som var anerkjente bloggere og matlandslag. Hver eneste dag var det sampling av hva disse lagde både i Smakslab og på gaten i Torggata.

Økning i salgsverdi

I år har TINE Kefir opplevd en betydelig salgsverdiøkning. TINE Kefir har blitt omtalt på en rekke matblogger, og vi har tall som viser at flere matentusiaster har fått øynene opp for Kefir. TINE har innholdsfylt egne kanaler med en rekke spennende saker om Kefir. TINE Kefir Smakslab har vært en pangstart på arbeidet med å gjøre syrnet melk trendy.