Prisdryss til MediaCom

Denne uken kunne MediaCom sammen med Harald A. Møller og TRY juble over to sølvtrofeer under VM for mediebyråer, Festival of Media, i Roma. De føyer seg inn i rekken av priser vi, sammen med kunder og samarbeidspartnere, har mottatt denne våren.

Publisert 4. May 2017

Til topps i STELLA-prisen

Hurra for kunden vår TINE, som gikk helt til topps i årets Stella med fire stjerner for kampanjen «Tinemelk – hvordan snu en supertanker». På denne kampanjen har vi jobbet tett sammen med TRY.

Målet med kampanjen var å stanse det store fallet i melkekonsumet i Norge, og det viktigste virkemiddelet for å oppnå dette var konseptet «Ingenting slår et glass iskald Tinemelk». Resultatet var en salgsvekst på 100 millioner kroner, mot en estimert nedgang på 160 millioner kroner.

Juryen sier blant annet: «Utfordringen er smart løst, og har beviselig hatt god effekt. Isolasjon av effekten er også redegjort for, med en god drøfting av øvrige potensielle faktorer som påvirker. Isoleringen av kommunikasjonsrollen er dermed meget godt utført.»

Takk til TRY som skrev caset, og til alle fine kollegaer i MediaCom som har et hjerte som banker for Tinemelk.

Les mer om prisen her

Vant i VM for mediebyråer

MediaCom og Volkswagen var nominert i hele tre kategorier under årets Festival of Media med «Volkswagen Trailer Assist». Mandag kveld kunne vi sammen med våre venner hos Harald A. Møller og TRY juble over to sølvtrofeer i kategoriene «Best Use of Video» og «Best Event/Experiential Campaign». I tillegg ble MediaCom globalt tildelt den prestisjetunge prisen Årets Mediebyrå 2017.

Her kan du se Volkswagen-filmen

Europeisk gull for asylfrokost

I forbindelse med TV-aksjonen inviterte Røde Kors og TINE til vennskapsfrokost på 79 asylmottak. Kampanjen var et samarbeid mellom TINE, Røde Kors, MediaCom, JCP og Retail House. Nylig fikk JCP gull for kampanjen under Trophées de l’Evénement i Cannes.

– Dette er en av de mest givende kampanjene jeg har jobbet med, sier Social Media Planner Henning Øwre Selvåg i MediaCom.

Spesielt interessant synes han det var å få være med å legge strategien.

– Samarbeidet mellom alle involverte fungerte veldig bra, og vi bidro til å spille hverandre bedre. Måten vi løste oppgaven på skilte seg klart fra andre kampanjer, og det morsomste var å se direkte effekt av de ulike geografisk segmenterte budskapene. Fikk vi beskjed om at det var for få påmeldte på mottaket i Ås, skrudde vi til trykket, og dagen etter var samtlige plasser fylt på det respektive mottaket.

Sjekk ut caset her

Sølv, sølv og bronse i Retailprisen!

Vi gleder oss stort over flotte priser for TINE-kampanjer i Retailprisen 2017. «Da brunosten ble rosa» stakk av med både sølv og bronse, mens «Vennskapsfrokost» for Tinemelk fikk sølv. Kampanjer er laget i samarbeid med TINE, Moods of Norway, Dveg, VG og JCP.

Her kan du lese mer om årets vinnere