NextM åpner vaskeri med UNICEF

Datoene for årets NextM-konferanse er satt - torsdag 16. april og fredag 17. april inviterer vi til Nordens største markedsførings- og techevent, på Tårnet kulturarena i Oslo. NextM har i samarbeid med UNICEF dedikert årets konferanse til FN sine 17 mål for bærekraftig utvikling. Konferansen setter fokus på purpose marketing, og på hvordan teknologi og kreativitet kan gjøre markedsføring til et viktig bidrag mot å nå FN sine globale mål.

Publisert 4. februar 2020

Dersom målene skal nås innen 2030, stiller dette krav om løsninger og nytekning, hvor «business as usual» ikke lenger er på agendaen. Fra «grønnvasking» til «blåvasking» – hvordan kan merkevarer, medier og teknologi bidra til å løse noen av verdens mest omfattende problemer?

Makten til å gjøre en forskjell

Årets tema, “The bluewashing edition”, retter fokuset mot bedriftene sitt ansvar når det kommer til å nå FNs globale mål. Under NextM kommer logoer til å vaskes i alle målenes farger, som en påminnelse om at man ikke bare skal skrape på overflaten, men jobbe for å utgjøre en forskjell.

– Med FNs mål for bærekraftig utvikling, følger det et kollektivt ansvar, hvor vi alle har ulike muligheter og utgangspunkt for å skape en positiv endring. Svaret ligger ikke i kortsiktige løsninger og grønnvasking. For å finne de langsiktige løsningene, må vi ha reelle tiltak i bunn, og se de globale målene i lys av vår posisjon innen teknologi, markedsføring og kreativitet, understreker COO i GroupM Norge, Birgitte Vibe.

Årets tema er mer relevant enn noensinne. Merkevarer og medier har makten til å gjøre en forskjell, og forbrukere krever stadig mer bærekraftige tilnærminger. I følge Edelman Trust Barometer 2019, sier 53 % av forbrukere seg enig i at merkevarer har et ansvar for å involvere seg i minst ett samfunnsproblem, som ikke har en direkte konsekvens for deres bedrift. Dette viser at det er høyst relevant å bidra til å nå disse globale målene.

– Med årets tema og event ønsker vi å legge til rette for diskusjoner rundt hvordan vi kan være vårt ansvar bevisst, og samtidig gi inspirasjon til hvordan merkevarer og mediebransjen kan bidra til å nå de globale målene, sier Vibe.

Internasjonal inspirasjon

La deg inspirere av internasjonale tankeledere og innovatører, utforsk nye teknologier og produkter, knytt nettverk og del ideer med nærmere 800 deltakere fra medie- og markedsføringsbransjen.

Her kan du se et utvalg av inspirerende key note speakers, og holde deg oppdatert på ny informasjon om det kommende eventet.

Om NextM

NextM er en årlig konferanse, holdt av mediabyrågruppen GroupM, bestående av Wakemaker, Mindshare, MediaCom, MediaPlus og byrået The&Partnership, i samarbeid med en rekke partnere innen teknologi, media og markedsføring. Konferansen ble grunnlagt i København i 2015 og har siden den gang spredt seg til hele 14 land. Konferansen samler nærmere 800 deltakere i Oslo for å dele inspirasjon.

Tid: 16.-17. april, 2020

Sted: Tårnet Kulturarena, Økern

Adresse: Kabelgata 51, 0581 Oslo