MediaCom søker Social Media Manager

MediaCom er et av Norges største fullservice mediebyrå. Vi er 100% eid av WPP som på verdensbasis har over 130.000 ansatte. Med 8 000 MediaCom-ansatte i mer enn 100 markeder er vi en av verdens største byråer. I Norge er vi drøyt 70 medarbeidere som holder til i Kongensgate 6 i Oslo. Vår filosofi er tuftet på prinsippet People First, Better Results. I det ligger det et stort fokus på at den enkelte skal få mulighet til å utvikle seg faglig fordi vi tror at ved å investere i de ansatte vil vi levere bedre resultater ikke bare internt, men mest av alt for kundene våre. Vi har spisskompetanse på de områdene annonsørene har behov for, og et miljø som daglig jobber for å utvikle hverandre og våre kunder.

Publisert 24. februar 2020

Har du teft for sosiale medier og vil hjelpe kundene våre å skape verdier? Vi søker deg som er initiativrik, kunnskapsrik og lærevillig til vårt team. Hos oss vil du få ansvar for annonsering i sosiale medier for noen av Norges sterkeste merkevarer. Det betyr at du må like å ha stort ansvar, jobbe raskt og effektivt, og være en som ser muligheter på vegne av kundene.

Arbeidsoppgaver:

Du skal planlegge aktiviteter på vegne av våre kunder, gjennomføre, optimalisere og evaluere resultatene. Du må like å bruke tallene til å forklare hvordan en aktivitet har gitt resultater, både i sosiale medier alene, men spesielt sammen med andre mediekanaler og aktiviteter. 

Du har selv ansvar for å strukturere arbeidsmengde og planlegge egen arbeidshverdag. Det vil være stor variasjon i de daglige utfordringer og få dager vil være helt lik den forrige. Det er med andre ord en fordel å like variasjon, men samtidig ha evne å holde orden og ha oversikt over mange ulike prosjekter samtidig.

Som Social Media Manager i MediaCom vil du være i direkte dialog med våre kunder. Det forventes at du både er proaktiv og lydhør for tilbakemeldinger i denne dialogen.

Å jobbe med sosiale medier i MediaCom betyr at du blir en sentral del av et av våre kundeteam. Det er forventet av deg at du evner å se sosiale mediers rolle som en del av en helhetlig markedsføring, og at du aktivt jakter synergier med andre mediekanaler for å skape effekter. Som ansatt i MediaCom vil man få en grundig opplæring i relevante arbeidsverktøy og svært gode muligheter for faglig utvikling.

Kvalifikasjoner: 

  • Høy kunnskap om digitale medier generelt og sosiale medier spesielt.
  • Kunnskap om annonsering i sosiale medier.
  • 1-3 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra mediebyrå, mediehus, performancebyrå eller som kunde av mediebyrå
  • Fordel med erfaring fra Facebook Business Manager, Snapchat business manager, Linkedin og Twitter.
  • God kompetanse i Excel og Powerpoint vil være en fordel.

Personlige egenskaper

  • Du er løsningsorientert og proaktiv og en god lagspiller
  • Du er nysgjerrig på våre kunders forretning.
  • Du er strukturert, fokusert og målrettet i ditt arbeid.
  • Du liker å ha mange baller i lufta samtidig.
  • Du gjør det komplekse enkelt.
  • Du har kommersiell teft og vil alltid se etter muligheter på våre kunders vegne
  • Du er opptatt av å dele din kunnskap med de rundt deg.
  • Du er analytisk og ser lett sammenhenger og helheter.

Vi tilbyr:

  • Ungt, positivt og uformelt miljø
  • Konkurransedyktig lønn
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Treningsgodtgjørelse
  • Arbeidsplass i moderne lokaler, sentralt i Oslo
  • Kanskje Oslos beste kantineordning

Still gjerne spørsmål til Christian Olsen-Ruud eller Tord Sollie for mer informasjon om stillingen. 

Søk her! 

Søknadsfrist: Vi kaller løpende inn til intervjuer, så send din søknad snarest.