Plantasjen møter våren med MediaCom

Plantasjen har inngått samarbeid med medie- og kommunikasjonsbyrået MediaCom fra starten på 2020. Det nye samarbeidet gjelder for hele Norden og omfatter Norge, Sverige og Finland

Publisert 26. februar 2020

Avtalen ble inngått etter en grundig pitchprosess gjennomført på slutten av fjoråret.  Vi gleder oss til å starte samarbeidet med MediaCom som vårt nye mediebyrå i Norge og Norden. Med deres kompetanse, kunnskap og gode erfaring innen tradisjonelle- og digitale medier, vil de bidra og hjelpe oss til å videreutvikle oss og få våre budskap ut i det norske markedet sier Vibeke Næss, Markedssjef Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med over 140 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen, er målet å berike folks liv med planter.

Vi er utrolig glade og stolte over å få jobbe med Plantasjen, og ser både frem til å jobbe med Plantasjen i Norge, og i et tett nordisk samarbeid. Dette er en kunde som passer veldig godt for oss, der vi kan trekke på all den kompetansen vi har tilgang til i byrået og ha en helhetlig tilnærming fra kundeklubb til breddekommunikasjon i arbeidet med å skape vekst. Dette har for øvrig vært en annerledes og veldig morsom pitchprosess som skilte seg litt fra mengden. Plantasjen inviterte til en prosess der vi også fikk jobbe sammen med dem og med våre kollegaer i Norden. Å jobbe sammen på denne måten ga oss en god følelse av hvordan et samarbeid i hverdagen ville være, og da var det ekstra stas at valget falt på oss, sier Christian Sørlie, Strategic Client Director i MediaCom.

Foto: Plantasjen team og Vibeke Næss
Øverst fra venstre: Kristine Kallhovde (SEM Manager), Miriam Røe (Social Media Manager), Christian Sørli (Strategic Client Director), Beathe Tuverud (Media Manager), Stian Killingberg (Senior Digital Strateg).
Foran fra venstre: Vibeke Næss (Markedssjef ), Heidi Bjørang (Audio Visual Manager