Babyjul på Facebook

Med en julekalender fikk Babyshop 30 % flere fans.

Bakgrunn

Babyshop ønsket en juleaktivitet, som skilte seg ut fra mengden av julekalendere som florerer på Facebook i desember. I tillegg ønsket de å skape oppmerksomhet og engasjement i sin målgruppe. I samarbeid med Babyshop lagde vi en app med en annerledes måte å vinne på. Hovedmotivasjonen for deltagelse var å gi en gave til en venn.

Hvordan vi skapte en forskjell

I de fleste konkurranser har ikke folk noen motivasjon for å fortelle om konkurransen til andre. Det vil snarere redusere deres egen vinnersjanse. Løsningen vår var enkel. Du nominerer en venn som fortjener å vinne. Vinner vennen din vinner du. På denne måten skapte vi motivasjon for å delta med flere venner noe som skapte grobunn for den virale spredningen av kampanjen. I tillegg ga appen en god fremstilling av relevante Babyshop-produkter, med link direkte til Babyshops nettbutikk. Slik var også veien kort for å friste konkurransedeltagerne til kjøp hvis de ikke vant det produktet de hadde ønsket seg.

Resultat

I løpet av 24 dager fikk vi inn nesten 24 000 konkurransesvar, som ble delt over 16 000 ganger med venner, fikk 5711 likes og 1915 kommentarer.

I perioden skapte konkurransen totalt 31 000 interaksjoner og 17 000 kommentarer. Babyshop fikk også 6722 nye fans, som er en økning av fanbasen på 30 %.