TINE Utørst

TINE Smådrikke klarte å engasjere 20.000 forbrukere gjennom sommeren 2013 - og økte salget i Narvesen med 24,1%!

Bakgrunn

Sommeren er høysesong for «smådrikkesegmentet», og konkurransen er knallhard. TINE ønsket å støtte en rekke merker og produkter gjennom sommeren, og hadde avtalt et partnerskap med Narvesen. Med tre ulike merkevarer, 6 ulike produkter, etablerte og nye, og over 20 ulike varianter var det ingen opplagte kommunikasjonsmuligheter. Vi visste at målgruppen er mye på farten om sommeren, og at mobilen var en særdeles sentral kommunikasjonsplattform da. Det kunne vi utnytte!

Hvordan vi skapte en forskjell

MBA utviklet en digital skattejakt der målet for deltakeren var å holde seg utørst gjennom hele sommeren. En digital jakt der mobilen var skattekartet, og skattekisten ble fylt av tørsteslukkere over hele landet. Belønningen kom i form av give-aways og flasker med de promoterte produktene. Belønninger de måtte besøke Narvesen for å hente fysisk.

Suksessfaktoren i spillet var å gi en rask belønning til nye deltakere for å få dem hektet, og å øke belønnings-graden, slik at man hele tiden følte at man hadde en mulighet til å vinne hovedprisen på slutten av sommeren.

Resultat

Etter 5 dager hadde vi rekruttert 3.000 spillere, og på slutten av perioden hadde 20.000 forbrukere spilt Utørst gjennom sommeren. 2 millioner virtuelle flasker hadde blitt samlet, og 32.000 kuponger ble delt ut, hvorav 21.000 ble innløst hos Narvesen.

App’en kom inn på Topp3 av kommersielle app’er, og kampanjen skapte masse engasjement i sosiale medier. Salgsutviklingen var formidabel! De deltakende merkene økte 11,1% i verdi i øvrig kiosk/ bensinstasjon-kanalen, og med 24,1% i Narvesen.