Innholdsmarkedsføring - MediaCom Beyond Advertising

I MediaCom tror vi på at innhold og spredning fungerer best når de spiller på lag. Vi mener at innhold bør utvikles slik at det fremhever egenskapene til hver enkelt kanal, enten du er på trikken med mobilen i hånda og podcast på øret eller i sofaen hjemme med en tablet i fanget. Vi konsumerer media på nye måter – vi multitasker mer, og vier stadig mindre oppmerksomhet til det som er rett foran oss. Det er avgjørende at innholdet fanger oppmerksomheten raskt, og setter i gang en prosess som sikrer at budskapet treffer og blir værende hos mottakeren.

I MediaCom kaller vi vårt innholdsteam MediaCom Beyond Advertising (MBA). Vi jobber med alt fra innholdsstrategi, filmproduksjon, foto og event til sosiale medier, SEO og PR. På kontoret i Oslo er vi nå en avdeling med 23 personer, og vi har nærmere 600 kollegaer i 42 land. Vår felles filosofi er at effekten av markedsføring blir større dersom innholdet vi produserer tilpasses kanalen det skal konsumeres i.

I MBA har vi bred kompetanse og lang erfaring. Teamet vårt består blant annet av kreatører, journalister og prosjektledere som jobber tett med SEO-team og sosiale medier. I tillegg har vi et stort nettverk av frilansere som hjelper oss å løse ulike oppgaver. Det er viktig for oss å velge riktig person og team til hver oppgave, på samme måte som vi alltid leverer rett innhold til rett formidlingskanal. Nettopp derfor er vår fleksibilitet en avgjørende styrke, støttet opp av vår evne til å finne nye løsninger på enhver utfordring.